bmenu1     fb1    insta1

Egyhetes mászás Tirolban 2020

Amíg 2017-ben felfedeztük az Ötz-völgyét, addig három évvel később ismét visszahúzott a szívünk Tirolba. Idén a Ziller-völgyében kezdtünk, s csak a túra utolsó két túráján látogatunk vissza az Ötztal környékére és Imstbe. Fantasztikusan jó időnk volt, így nem nagyon kellett újratervezni az út során.

ausztria

Klettersteig túrák Tirolban

a Ziller-völgyében

2020 nyarán szokásosan nagy csapattal érkeztünk meg Tirolba. Hosszú az út idáig, de az alpesi hegyek látványa rögtön kárpótolt minket. Elsőként a Ziller-folyó völgyébe fészkeltük be magunkat, s több izgalmas utat is kipróbáltunk. Az időjárás azonban meglepően meleg volt, így egyre inkább nagyobb magasságokba vágyakoztunk. A tavasszal a Zuckerhütl hegyen sziklaomlás történt a normál úton, így helyette egymásik háromezrest kellett keresnünk. Így esett a választás a Hoher Riffler csúcsára, melyet egy másfél napos túrával hódítottunk meg. Ezután elhagytuk a völgyet, Kühtai falu felett megmásztuk a Panorama Klettersteiget, majd Hochimst felett a Maldonkopf csúccsal búcsúztunk. Az utolsó mászás apropója, hogy itt található Ausztria leghosszabb nyári bobpályája, így az ereszkedést egy jó kis bobozással fűszereztük meg.

Hat napos hátizsákos magashegyi túrák, és klettersteig útvonalak Tirolban:

• Túra időpontja: 2020. augusztus 9-15.
  • Meghódított hegycsúcsok: Gerlosstein (2166 m), Steinkarspitze (2287 m), Hochfeld (2350 m), Maldonkopf (2632 m), Neunerkogel (2640 m), Pockkogel (2807 m), Petersköpfl (2679 m), Hoher Riffler (3231 m)
  • Résztvevők: Asztalos Noémi, Bodó Aliz, Halmos Tamás, Puskás Márton, Puskás Zoltán, Szili Betti, Tátos Viola
  • Itiner
  • Fényképalbum

Program

1. nap (augusztus 10. – hétfő)

Hajnali indulással utazás Tirolba a Ziller-folyó völgyébe Ginzlingbe (570 km, kb. 7 óra). Délután bemelegítő mászás hangolódtunk rá az útra. A Nasenwand Kletterseiget másztuk, mely egy 300 méteres D-s út.  Az út a falutól keletre található parkolni a patak partján lehet. Éjszakára a faluból induló mellékvögyben találhatunk szálláshelyet (Floitenbach völgye)

2. nap (augusztus 11. – kedd)

Második nap még maradunk a Zillertalban. Délelőtt a Gerlossteinwand Klettersteigen tesszük próbára ügyességünket. Ide fel lehet menni felvonóval is, természetesen mi gyalog vállaltuk be a 3,2 km és 700 m szintet tartogató utat. Fent 3 csúcs várt ránk szép sorjában, a legmagasabb a Hochfeld volt (2350 m). A túra 14 km 1380 m szint volt.

3. nap (augusztus 12. – szerda)

Ma kipróbáltuk a Mayrhofen Klettersteiget, ami valójában egy nagyon sok kletteralternatívával rendelkező fal, ahol mindenki a szintjének és erőnlétének megfelelő utat mászhatja B-D/E fokozat között. Ez maximum egy három órás móka. Mi két csapatban másztunk egy D-s és egy C/D-s utat, nagyon meleg volt, majdnem leolvadtunk a falról. Délután felmentünk a Ziller-völgy magasabb réigójába a víztározóhoz (fizetős út). Itt találtunk egy nem túl nehéz, de annál látványosabb utat, melyet a tározó gátjába építettek bele. Este pedig felsétáltunk a Friesenberghaus mellé. Nagy vihart kaptunk, még a jég is esett. Egy kis tó mellett aludtunk kétezer méter felett.

4. nap (augusztus 13. – csütörtök)

A mai napon a Petersköpfl és a Hoher Riffler csúcsokat másztuk meg. Ezeken nincs drótkötél, technikás, de jelzett ösvényen lehet feljutni rájuk. Délután átutaztunk Ötztalba.

5. nap (augusztus 14. – péntek)

Ma Kühtai falu felett másztunk egy izgalmas klettert, mely a Pockkogel csúcsra vezetett fel, s ha már itt jártunk a szomszédos csúcsot is megnéztük magunknak.

6. nap (augusztus 15. – szombat)

A végére hagytam még egy igazi kihívást, amivel már 2017-ben is szemeztünk az Imster Klettersteiget. Ez szintén egy klasszikus mászóút, a 2632 méteres Maldonkopf csúcsra visz fel egy D/E nehézségű úton. Túratáv: 17 km, szintemelkedés 1640 m. https://www.bergsteigen.com/touren/klettersteig/imster-klettersteig/

Lefelé az utolsó szakaszon bobbal lehet jönni!

FÉNYKÉPALBUM

A Nasenwand Ginzling felett. Már első nap feladata a leckét rendesen.

A túra legmagasabb csúcsán állva

Két keréken a Nagyvilágban

A honlapot szerkeszti és a túrabeszámolókat írta: Puskás Zoltán (pusizoli).
A nagyvilagban.hu a következő, korábban az alábbi címeken elérhető weboldalat tartalmát egyesíti:

• pusizoli.extra.hu
  • pusizoli.weboldala.net
  • pusizoli.notabringa.hu
  • usa.notabringa.hu

Az oldal tartalmi elemei - a forrás-megjelölés és szerzővel való egyeztetés után - szabadon felhasználhatóak.