bmenu1     fb1    insta1

Törökország 2012

2012 nyarán ismét Európa elhagyására készültünk. Tavalyi csapatunk nagyrésze "jól lakott" a nagyszerűen sikerült itáliai túrával, így idén egy könnyű, magyarországi kört vállaltak csak, mi hárman pedig tovább álmondtuk: egyre merészebbeket. Így esett a döntés Ázsiára, azon belül Törökország keresztültekerésére. Utunk során  nem a könnyen, megközelíthető, népszerű desztinációkat vettük célba, hanem az ország középső, vad vidékén túráztunk. Nagyon jó döntés volt!

Bulgaria turkey

Bulgaria

Burgasz - Sozopol - Maliko Tarnovo

turkey

Derenköy - Vize - Amavutköy - ISZTAMBUL (vonattal) ANKARA - Tuz Gölü - Aksaray - Ilhara - Göreme - Ürgüp - Erciyes - Kayseri (vonattal) - Calti - Kemaliye - Hozat - Ovacik - Tunceli - Deveci - Yeniköy - Bingöl - Mus - Güroymak - Tatvan - Nemrut-vulkán - Ahlat - Adilcevaz - Süphan vulkán - Tatvan - Van

Résztvevők:

• Cseke Ferenc
  • Nagy Tamás
  • Puskás Zoltán

Amit a túratervről tudni érdemes:

Törökország. Egy olyan hely, melynek megismeréséhez több hónap sem lenne elegendő. Kelet és Nyugat határán lévő hatalmas birodalom rendkívül gazdag történelmi múlttal rendelkezik. Egy ország, mely néhány évtizede még középkori keretek között élt, ma pedig már az Európai Unióban keresi a helyét.

Mint minden évben idén is szakítani szeretnénk az „átlagos turista” szemléletmóddal, s nem a Földközi-tenger csábító tengerpartját, hanem az ország közepén elterülő sokak számára ismeretlen, megannyi csodát rejtő magasföldeket, hegységeket vennénk célba.

Túránk Bulgáriából, a Földközi-tenger délnyugati partvidékéről indul, s egynapos tekerés után máris a Magyarországnál nyolcszor nagyobb területű Törökországban találjuk magunkat. Ismerkedés gyanánt 2 és fél nap alatt átszeljük a rövid európai részét, s megismerkedünk az ország talán legsokoldalúbb és legérdekesebb városával: Isztambullal.

Éjszakai vonatozás után már az ország középső részén elterülő fővárosában – Ankarában találjuk magunkat. A második szakasz keretében a Közép-anatóliai magasföldre és ezen belül Kappadókiába látogatunk el. Megcsodálunk a megannyi jellegzetes sziklabarlangot és tündérkéményt, valamint a világ egyik legsósabb tavát a Nagy-sóstavat.

A harmadik szakasz túránk legvadregényesebb útvonala. A Mercan-hegység és az Eufrátesz-folyó felső folyásának páratlan és érintetlen vidéke sok-sok emelkedővel vár minket, de a természet szépsége kárpótolni fog minket fáradozásainkért.

A negyedik szakasz keretében az ország keleti féltekén található, páratlan természeti szépségű Van-tó környékére látogatunk el. Áttekerünk a Nemrut vulkán kalderáján, s egynapos gyalogtúrát szervezünk Törökország 3. legmagasabb hegyére, a 4058 méteres Süphanra. Ezután körbetekerjük a Van-tavat és Van városából repülünk vissza Magyarországra.

Az első szakasz kivételével túránk – Magyarországhoz képest – jócskán nagyobb tengerszint feletti magasságon zajlik, ahol a síkságok is 900-1000 méteren találhatóak. Ugyanakkor a vidékek éghajlata kontinentális, nyáron száraz és nagyon forró. Előfordulhat 35-40 fokos hőmérséklet is. A táj képe a folyóvölgyek kivételével kopott sárgás, sziklás lesz, s utunk során jópár hágóra is fel kell tekernünk, közülük kettő 2000 méternél is magasabb.

Túradokumentáció:

Képes túrabeszámoló

Média:

Videóösszeállítás az útról

Térkép:

turkey utv 2012a részletes térképhez kattints a képre

Két keréken a Nagyvilágban

A honlapot szerkeszti és a túrabeszámolókat írta: Puskás Zoltán (pusizoli).
A nagyvilagban.hu a következő, korábban az alábbi címeken elérhető weboldalat tartalmát egyesíti:

• pusizoli.extra.hu
  • pusizoli.weboldala.net
  • pusizoli.notabringa.hu
  • usa.notabringa.hu

Az oldal tartalmi elemei - a forrás-megjelölés és szerzővel való egyeztetés után - szabadon felhasználhatóak.