bmenu1     fb1    insta1

Kerékpártúrák adatlapja

2017-ben az őszi szünetben Bimbó Laci régi túratársunk meghívott magához Bovecbe, ahol már három szezont húzott le vadvízi túravezetőként. Kipróbáltuk a raftintgot és a kanyoningot, majd október utolsó napján megmásztuk a Mangart 2679 méteres csúcsát. A csapat egyik felének elfogyott a szabija, ők visszatértek Magyarországra, mi hárman pedig megtoldottuk a programot egy rövidke három napos bringatúrával. Az eddigi gyakorlattól eltérően nem a Kvarner-öböl, vagy a Velebit volt a célpont, hanem a Trieszti-öblöt és az Isztria félsziget nyugati, szlovén városait és dombjait vettük célba.

Slovenia Italy horvát

2016 tavaszán feleségemmel és két ifjú titánnal indultunk el a márciusi hűvösből a Liguri-tenger csodálatos partvidékére, melynek bejárása már régóta a bakancslistámon volt. Nehezítésként az Appenninek tengerrel ellentétes oldaláról indultunk, így kétszer is át kellett kapaszkodtunk a hegység havas hágóin. A tenger partján viszont kellemes idő és csodálatos városok fogadtak minket. Levezetésként pedig egy nap alatt körbetekertük a Garda-tavat.

Italy

2015 tavaszán kalandvágyunk újabb - számunkra eddig ismeretlen - országba vitt. Izrael változatossága már az első naptól lenyűgözött. Tel Avivból, a Földközi-tenger partjáról az óramutató járásával megegyező irányban haladtunk eleinte virágillatú, mediterrán vidékeken, majd leereszkedtünk a Genezáret-tó zöldellő partjára, s innen már meg sem álltunk a Júdeai-sivatag legmélyebb pontján található Holt-tenger varázslatos vidékéig. Gazdagság és nyomor, nyüzsgő nagyvárosok és végtelen sivatagok: szinte minden megtalálható ebben a kicsiny országban.

izrael

2012 októberében Tízfős csapat gyülekezett az idei év miden bizonnyal utolsó nagyobb lélegzetű kerékpártúrájára egy álmos, ködös későőszi estén, Vasváron. Egy hosszú, nehéz éjszaka után kellemes meleg napsütés köszöntött minket jó 400 kilométerrel odébb az Isztria-félszigeten Opatija üdülőváros környékén. Kerékpárra pattantunk, s nekiláttunk 4 napos túránk teljesítésének.

horvat

A Déli-Kárpátok kétezres vonulata már régóta birizgálja a fantáziámat. Ám mivel az ország nyugati felén nőttem fel, ha nagy hegyeket akartam látni, reflexből nyugatra tekingettem. Pedig a kétezres hágók kedvelői itt Közép-Európában nemcsak az Alpokban, hanem tőlünk keletre is találnak fogukra való útvonalakat. A méltán híres Transzfogarasi hágóút mellett pár éve új aszfaltburkolatot kapott egy nálunk kevésbé ismert, de még ennél is magasabb útvonal: a Transalpina. Hát mire várunk? Nézzük meg őket közelebbről!

Romania

Idén a szokásosnál kissé nehezebben szerveződött össze a túra, de a lényeg, hogy elindultunk. Bence cseh barátnőjével Martinával Budapestről utazott le vonattal még szombat délután, Tomi, Szita Laci, Zsuzska, Leskó Pisti és Jani Vasvárról érkeztek autóval Nagycenkre, én pedig Csornáról tekertem bringával a Fertő-tó irányába vasárnap hajnalban. Végül a szokásosnál kicsit később a fertőmeggyesi határnál állt össsze a 8 fős tókerülő csapat.

Hungary ausztria

2012 tavaszán ismét melegbe vágytunk. Célunk ezúttal a Baleár-szigetcsoport legnagyobbja, Mallorca volt, ahol egy 6 napos, 465 km-es túrát tettünk kölcsönkerékpárokkal Nagy Tomival és Horváth Krisztivel.

Spain

2011 márciusára sikerült nagyon olcsó jegyeket szereznünk a Kanári-szigetekre. S ha már így alakult természetesen a bringázás sem maradhatott ki. Bérelt bringákkal indultunk neki a sziget körbekerekezésének. Kaptunk hideget-meleget egyaránt!

2008 volt az első év, amikor nemcsak a nyári főszezonban, hanem tavasszal és ősszel is szerveztünk túrákat. Október végén a Kvarner-öböl szigetei közül Cres-t és Lošinj-t jártuk be, mely a 2003-mas Alpok-Adria túrámról már ismerős volt, ezután pedig felkaptattunk az Isztriai-félsziget legmagasabb csúcsára az 1400 méteres Vojakra (Učka Nemzeti Park). Főleg vasváriakból álló lelkes csapat kísért ezen a 4 napos túrán.

A 2008-as túraszezon szuperul kezdődött. Márciusban Diával egyhetes körtúrára indultunk, melynek célja: Ciprus felfedezése. Korábban még soha nem tekertem koratavasszal ilyen kellemes időjárású, mediterrán vidéken. Hatalmas élmény volt!

ausztria Cyprus

Két keréken a Nagyvilágban

A honlapot szerkeszti és a túrabeszámolókat írta: Puskás Zoltán (pusizoli).
A nagyvilagban.hu a következő, korábban az alábbi címeken elérhető weboldalat tartalmát egyesíti:

• pusizoli.extra.hu
  • pusizoli.weboldala.net
  • pusizoli.notabringa.hu
  • usa.notabringa.hu

Az oldal tartalmi elemei - a forrás-megjelölés és szerzővel való egyeztetés után - szabadon felhasználhatóak.