bmenu1     fb1    insta1

Zürich - Milánó - Nizza

2005 nyarán az írországi tekerés mellé mégegy rövidebb túrát bevállaltunk. Bár nem volt olyan hosszú, de csodálatos helyeken vezetett. Életemben először ekkor keltem át át az Alpok kétezer méter feletti hágóján, majd az olasz alföld síksága után megpillanthattuk Francia Riviéra gyöngyszemeit: Monte Carlot, Mentont, Nizzát és Cannes-t.

Bevezető

2005 nyarára – az írországi kerekezés mellé – még egy rövidebb kerékpártúrát is bevállaltunk. Ez amúgy „mostohatestvér” módjára közel sem volt annyira megtervezve, mint elődje, s nem is készültünk rá annyit. Először Diával kettesben tervezgettünk, több lehetséges variáció szóba jött, a fapados járatok célállomásaitól függően. Volt szó Amszterdam – Párizs és Nizza – Barcelona közötti útvonalról. Az előbbiről hamar letettünk, mondván, hogy nagy a népsűrűség, s nincs tengerpart az útvonalon, a másikat pedig túl hosszúnak találtuk, ugyanis 10 naposra terveztük a túrát. A végső megoldás Milánó és Nizza közötti baráti 400 km-es tekerés lett.

A túra látványos egyszerűsége hamarosan újabb érdeklődőket vonzott, akik közül legkomolyabb Nagy Tamás barátunk volt. Bár még nem kerekeztünk együtt, de több gyalogtúrán bizonyította, hogy számítani lehet rá a nehéz helyzetekben. Pár héttel később barátnője Spanyó Andi is bekerült az alakulófélben lévő „csapatba” akiről viszont nem sokat tudtunk, csak annyit, hogy nincs saját biciklije, s – bár apukájának van egy jó túrakerékpárja – nem hajlandó kölcsönadni neki. Nem volt mit tenni, felajánlottam az Írországot megjárt Caprineomat, én úgyis a „piros villámmal” terveztem az utazást. A jó öreg Raleigh-nek persze nem volt elég ez a laza 400-as, ő Írország után már komoly kihívást keresett (a gazdájával együtt). Így továbbgondoltam a dolgot, s láttam, hogy Svájc legnagyobb városába, Zürichbe is lehet repülni. Ide azonban már senki nem akart velem jönni, miután közöltem, hogy innen Olaszország felé, csak valamelyik 2000-res hágó meghódításával lehet átjutni. Sok gondolkodási időnk azonban nem volt, egy vázlatos útvonalterv összeállítása után áprilisban lefoglaltam a repülőjegyeket.

Előkészületek

Gyorsan elrepült a tavasz. Az április után május jött, aztán már itt is a várva várt nyári szünidő. Júliusban az ír kerékpártúra után nem sok időm maradt pihenni. Pár nappal az érkezés után már a Szlovák Paradicsom és a Magas-Tátra csodaszép helyein túráztunk, majd hamar eljött az augusztus is. Dia nyár elején átesett egy mandulaműtéten, ami kicsit visszavetette állóképességét, de maradt még épp elég a tavalyi olasz túrából, Tomi közben új biciklit vásárolt, s Andival készülgettek a nyári megpróbáltatásokra változó önbizalommal.

A felszerelés összeállítása nagyon könnyen és egyszerűen ment. Augusztus 8-án este testileg, lelkileg készen álltam az indulásra. Most már jöhet, aminek jönnie kell! Irány az Alpok!

Tovább a túrabeszámolóra

Két keréken a Nagyvilágban

A honlapot szerkeszti és a túrabeszámolókat írta: Puskás Zoltán (pusizoli).
A nagyvilagban.hu a következő, korábban az alábbi címeken elérhető weboldalat tartalmát egyesíti:

• pusizoli.extra.hu
  • pusizoli.weboldala.net
  • pusizoli.notabringa.hu
  • usa.notabringa.hu

Az oldal tartalmi elemei - a forrás-megjelölés és szerzővel való egyeztetés után - szabadon felhasználhatóak.